ЗНИЖКА 10% НА БУДЬ-ЯКИЙ МАЙСТЕР-КЛАС АБО ТРЕНІНГ ПРИ РЕЄСТРАЦІЇ НА САЙТІ
Олена Злобіна
Разом з дитиною

КНИЖКА №1 для Медичного центру «Аврора»

Ми починаємо серію книжок для Медичного центру слухової реабілітації «Аврора» першими звуками, з якими ознайомлюється малюк з вадами слуху. Варто зауважити, що кожна сторінка книжки присвячена окремому звуку, а зображення на сторінці повинно дозволяти дитині через асоціації сприймати цей звук, як це пропонує робити комп’ютерна програма центру «Аврора».

Сторінка 1 – звуки А та ААА

Звук «А» на цій сторінці зображений у вигляді хлопчика, який плаче через те, що у його машинки відвалилося колесо (колеса на кнопках). Сама літера «А» зшита з фетру та знімається з гудзика, щоб нею можна було гратися у процесі навчання. Над головою хлопчика, на полиці, знаходиться іграшковий потяг-ґудзик, який закріплюється за допомогою крихітної кнопки (щоб ускладнити дитині завдання). Окрім коліс, з машинкою також можна гратися, завантажуючи кузов іншими предметами. У нашому випадку машинка транспортує відомого героя мультфільму – Лунтика (він на тоненькій гумці для капелюшків, щоб не втік).


У правій частині сторінки звук «ААА» (на липучці), котрий вимовляє дівчинка, заколисуючи свою ляльку.  Саму ляльку можна прив’язати до дівчинка за допомогою тоненьких стрічок. Виходить, що малюку доведеться вчитися зав’язувати бантики, щоб лялька не залишилася без «мами». 

Сторінка 2 – звуки У та УУУ

Звуки «У» та «УУУ» зображені у вигляді літака, що летить (знімається з великої кнопки), пароплава, що гудить, та вовка, що виє. Літера «У» виготовлена з фетру, прикрашена бісером (тож цю літеру можна знайти серед інших на дотик з заплющеними очима) та фіксується за допомогою маленької кпопки. Звук «УУУ» також з вишивкою на хмаринці, яка знімається з ґудзика. Окремої уваги заслуговує наш пароплав, оскільки насправді він може плисти по морю, якщо потягнути за шнурок.

Сторінка 3 – звук АУ

Що ми робимо у лісі коли загубилися? Вірно – гукаємо «АУ»!!! Саме цю ситуацію я спробувала зобразити на наступній сторінці ягідками. . По-перше, тут ми бачимо осінь, що дає змогу створити своєю уявою окрему історію про різнокольорове листя та грибочки з ягідками. Чоловік пішов у ліс по гриби та … заблукав! Його кошик повний грибів (на маленьких кнопочках), котрі він вже встиг зібрати на галявині у лісі. Варто звернути увагу на те, що у нашому лісі є також неїстівні гриби – мухомори. Але у нашому випадку він пришитий до сторінки, щоб малюку було краще зрозуміти, що збирати такі гриби не варто. Усі грибочки можна рахувати (так саме як і листя). Тож маємо не лише тренажер для пальчиків, а й посібник для початкової арифметики!

Але чоловік у лісі не сам. Хто там виглядає з-за куща? Вгадали? Це зайченя (на великій кпопці). Сам кущик на липучці, його можна перевертати: з одного боку ягідки, а з іншого – наш «АУ».

Сторінка 4 – звук УА

Ця сторінка може стати улюбленою для дівчаток, у котрих, як відомо, з раннього віку загострені материнські почуття.

Немовля, коли плаче, волає «УА» і, щоб його заспокоїти, треба дати йому соску (зроблена з фетру на гумовому мотузі), яка кріпиться на язичку-гудзику. Немовля можна також сповивати, що примусить дитинку навчатися зав’язувати бантики.

Ручки-ніжки у немовляти рухаються й відстібуються. Звук «УА» ми бачимо на хмаринці, яка пристібається до сторінки за допомогою ґудзика-квіточки.

Сторінка 5 – звук Б

Сторінка зі звуком «Б» вийшла досить яскравою: хто з нас не полюбляє хлопавки, або, наприклад, салют?

У даному випадку звук «Б» - хлопавка, яка видає специфічний звук при спрацьовуванні. З нашої хлопавки вилітають три літери «Б» різного кольору (двосторонні). Сама хлопавка з золотої парчі. Поверху блакитними намистинами вишита наша літера, а сторінка розшита пайєтками різної форми та розміру.

Сторінка 6 – звук БАБА

Ця сторінка вийшла зимовою, оскільки «БАБА»  у даному випадку означає не лише бабусю, але й справжнього сніговика, тобто снігову бабу!

Тут у нас Новорічна ялинка, святкова гірлянда з написом «БАБА», а тако сама баба, яка тягне санчата з подарунком, а також сніговик! Сніговик на липучці, його можна розділити на три частини та міняти фрагменти місцями, тобто самому ліпити сніговика. Можна поставити його догори дригом и попросити дитину виправити становище))) Ігор безліч!

Зупинимося на самому подарунку, всередині якого фетрова табличка зі словом «БАБА». Щоб вона не випала малюку треба знову запропонувати зав’язати бантик.

Сторінка 7 – звук М

Нарешті найсмачніша сторінка нашої книжечки! Звук «М» асоціюється у діток з вадами слуху з чимось солоденьким. Тому у мене й вийшов цей фруктовий тортик.

Літера «М» виготовлена з флісу та тримається завдяки ґудзикам. Тортик з двох ярусів, до того ж нижній застібується на блискавку. У цій кишені ховаються банан та полуничка з м’якого флісу, якими можна гратися окремо.

Кожен ярус прикрашений кремом, який можна приліпити до самого торту за рахунок липучки. На маківці стиглі вишеньки (на кнопці). Також на торті є шнурування.

Сторінка 8 – звук АМ

При вимові цього звуку вперше я уявила собі такого собі зголоднілого черв’яка, який з апетитом їсть соковиту грушу.

Звук «АМ» - це стрічки, нашиті на флісовий листочок, котрий тримається на гілці за допомогою гудзика.

Груша також з флісу. Вона відкривається: з одного боку ми бачимо хвостик черв’яка та кісточку груші, а з другого - мордочку черв’яка, який їсть нашу грушу. Сам черв’як з намистинок, які можна перебирати пальчиками. У голові прихована прищіпка, яка дозволяє нашому ненажері відкривати рота при натисканні. Таким чином складається враження, що  черв’як дійсно сам їсть грушку. «Відкушений» фрагмент груші – на кнопці.

Сторінка 9 – звук МА

Сторінка, присвячено звуку «МА», означає відсутність чого-небудь, тобто «НЕМА». Саме для цього на сторінці з’явилася пірамідка з відсутніми фрагментами, які заховані у кишені та кріпляться за допомогою липучки. Можна повторювати (вивчати) кольори, тренувати пам’ять дитини, змінюючи розташування частин піраміди й т. д.

Сторінка 10 – звук МАМА

У даному випадку може бути лише одна асоціація – «МАМА».  Під час індивідуального замовлення малюк може знайти тут зображення своєї матусі у декількох варіаціях (наприклад сховати фотографії у кишеньках з різними застібками).
Але в даному випадку книжка повинна була біти універсальною, щоб центр «Аврора» міг використовувати для своїх пацієнтів, тому сторінка має наступний вигляд:

На символічному серці вишиті склади «МА-МА». Воно (серце) відкривається, а там мама, якій можна навіть коси плести! На квіточці сидить сонечко зі своїм малюком, а у курки під крильцем сховалося маленьке курча.

 Сторінка 11 – звук МУ

Перша асоціація зі «МУ» - це, звичайно, корова))) Власне, ось вона:

Наша корова пасеться пасовищі. У неї є справжній золотий дзвоник, а за ніжки й хвостик можна посмикати. Самі літери «М» і «У», так само як і метелик, сховалися у квітах (на гумовій мотузці).

У небі яскраво світить сонечко, промінчики якого можна рахувати, або зав’язувати на них вузлики)))

Сторінка 12 – звук БАМ

«БАМ» - це звук барабану. Тут я пропоную дитині повчитися протягувати стрічку в маленькі кільця, тому що це завдання не таке вже й легке, як може здатися на перший погляд. Стрічки – це наші уявні барабанні палички.

Сторінка 13 – звук БУМ

Ось і прийшов час щось розтрощити, щоб допомогти малюку засвоїти звук «БУМ». Я запропонувала розтрощити вазу з квітами. Самі квіти зафіксовані на сторінці, але ваза складається з окремих фрагментів, кожен з яких окремо пристібаються на гудзики.

Ваза двох кольорів – рожева та жовта. З іншого боку можна знайти три літери «Б», «У» та «М».

Сторінка 14 – звук МАУ

Остання сторінка цієї книжечки пропонує звук «МАУ». Оскільки на даному етапі дітки з вадами слуху ще не знають звук «Я», то традиційне «мяу» виглядає як «МАУ». Звичайно, котик з пухнастим білим хвостиком (зі штучного хутра) та рухливими оченятами.

Котик мріє про смачненьку рибку та чекає на мишку, яка сховалася у нірці. Нірка на замку, який відкрити можна, якщо малюк прикладе зусилля.

Сама мишка тримається у нірці за рахунок кнопки. Спробуй – піймай!

Ось такий вийшов тренажер для особливих діток! Традиційно, з кожною сторінкою можна грати – працювати окремо. Разом сторінки поєднуються за допомогою стрічок, які просовуються у петельки. Хотілося б, щоб батьки дітей з вадами слуху звернули увагу на таку методу навчання. Лише місяць праці, але воно того варте! Якщо нема  змоги чи часу створити такий тренажер самостійно, ви завжди можете замовити його у нашій майстерні)))

You have no rights to post comments